top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תיפית בשבקין

איך נשרוד את מהפכת הבינה המלאכותית בבתי הספר ?

339 מילים, זמן קריאה ממוצע: 2.5 דקות

השנים האחרונות היו זמן של שינויים דרמטיים עבור מערכת החינוך. המגפה העולמית, המעבר ללמידה מקוונת, וכניסתה של הבינה המלאכותית לחיינו .

השנה שנת 2023, בתי ספר ברחבי העולם ובישראל מתמודדים עם מציאות חדשה: הבינה המלאכותית היוצרת מאפשרת לתלמידים לכתוב מאמרים, לפתור בעיות ולהשיג ציונים גבוהים במבחנים סטנדרטיים, ללא כל מאמץ.


חלק מבתי הספר בעולם אוסרים כיום את השימוש בבינה מלאכותית יוצרת אבל הם לא יעילים, משום שתלמידים יכולים פשוט להשתמש בכלים בטלפונים הניידים ובמחשבים הביתיים שלהם.


כמומחית במובילות דיגיטלית ומנחה השתלמויות למורים בתחום הבינה המלאכותית בחודשים האחרונים, לקראת שנת הלימודים הקרובה, שוחחתי עם מורים רבים במערכת החינוך על מחשבותיהם על בינה מלאכותית כיום. יש הרבה בלבול וחרדה, אבל גם לא מעט סקרנות והתרגשות.

בעיקר, אנשי חינוך רוצים לדעת: איך אנחנו באמת משתמשים "בדברים האלה" כדי לעזור לתלמידים ללמוד, ולא רק כדי לנסות לתפוס אותם מעתיקים.


אז מה יכולים בתי הספר לעשות?

אחת ההתפתחויות המשמעותיות ביותר היא השימוש בטכנולוגיות של בינה מלאכותית יוצרת כגון ChatGPT, Bing ו- Bard, המאפשרות לתלמידים ליצור טקסט, תמונות, וידאו וצלילים באיכות גבוהה. טכנולוגיות אלה מציעות הזדמנות עצומה לשפר את הלמידה, אך הן גם מהוות אתגר משמעותי עבור בתי ספר.


אז איך מתחילים?

קודם כל צאו מנקודת הנחה ש:

100% מהתלמידים משתמשים בכלים של בינה מלאכותית יוצרת בכל משימה, בכל נושא, אלא אם כן הם בפיקוח פיזי בתוך בניין בית הספר.

מה זה אומר?

זה אומר שיש צורך להתמקד במשימות שאינן יכולות להיעשות בקלות על ידי בינה מלאכותית יוצרת כגון:

  • משימות שדורשות חשיבה יצירתית או ביקורתית

  • משימות שדורשות אינטראקציה עם אנשים אחרים

  • משימות שדורשות שימוש בידע בעולם האמיתי

מה עושים?

משתמשים בבינה מלאכותית יוצרת למטרות חיוביות:

במקום לנסות להילחם בבינה המלאכותית צריך להשתמש בהם למטרות חיוביות. זה יכול לכלול:

שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית כדי:

  • לספק מעקב ותמיכה אישית לתלמידים

  • ליצור סביבות למידה מותאמות אישית יותר

  • לפתח כלים חדשים וחדשניים ללמידה


ובנימה אופטימית זאת,

השימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית יוצרת הוא אתגר עבור בתי ספר ומורים, אך הוא גם הזדמנות עצומה.

על ידי התמקדות במשימות אמתיות יותר והשימוש בבינה המלאכותית למטרות חיוביות, בתי ספר יכולים לשרוד את המהפכה ואפילו לשגשג.


יפית בשבקין




151 צפיות0 תגובות

Hozzászólások


bottom of page